املاک منطقه 22 تهران چیتگر

املاک چیتگر،سایت املاک چیتگر،گروه مشاورین مسکن صدف-خرید و فروش و پیش فروش اپارتمان در تهران 44712668

املاک منطقه 22 تهران چیتگر

املاک چیتگر،سایت املاک چیتگر،گروه مشاورین مسکن صدف-خرید و فروش و پیش فروش اپارتمان در تهران 44712668

املاک منطقه 22 تهران چیتگر

املاک منطقه 22 تهران چیتگر
1-پیش فروش اپارتمان در شهرک گلستان و منطقه 22 تهران چیتگر ( سرمایه گذاری در منطقه 22 چیتگر)
2-رهن و اجاره در منطقه 22 تهران چیتگر
3-خرید و فروش اپارتمان و خانه در شهرک گلستان و منطقه 22 تهران چیتگر
4-خرید و فروش و مشارکت در ساخت زمین های هکتاری ( بزرگ ) و قطعات 200 متر به بالا در شهرک گلستان
جهت اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما تماس بگیرید
44742849
44712668

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

پروژه علوم و فنون

موقعیت مکانی، مشخصات و امکانات پروژه

پروژه علوم و فنون که در بلوار کوهک و بلوار علوم و فنون در منطقه 22 شهرداری تهران واقع شده متعلق به تعاونی سپاشهر و اعضای بانک ملی می باشد بطوری که از 3 بلوک این مجموعه یک بلوک مربوط به اعضای تعاونی سپاشهر و دو بلوک دیگر مربوط به اعضای بانک ملی می باشد.

 3 بلوک این پروژه کاملا مشابه بوده و دارای 21 طبقه می باشد که از 16 طبقه مثبت و 5 طبقه زیرزمین تشکیل شده است. بلوک های پروژه علوم و فنون شامل 65 واحد 120 تا 160 متری با امکانات بسیار می باشد.

از جمله این امکانات می توان به سامانه مدیریت هوشمند مصارف انرژی ساختمان ( SUB Metering)، استقلال شارژ، اینترنت مرکزی، آنتن و ماهواره مرکزی، تلفن فیبر نوری، دوربین مداربسته، برق اظطراری، باربیکیو، هلی پد، آب نما،شوتینگ زباله، سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS)، مهدکودک اختصاصی،سالن اجتماعات،فضای سبز، آلاچیق اختصاصی، مجموعه ورزشی (سالن بدنسازی ، سونا ، استخر ، جکوزی)، سالن بیلیارد، سینمای اختصاصی، کافی شاپ اشاره کرد.

شرایط خرید پروژه علوم و فنون

قرداد ساخت متری 3.7 میلیون تومان به صورت علی الحساب برای اعضا و با موعد تحویل 36 ماهه می باشد. واریزی اولیه اعضا 355 میلیون تومان بوده و اقساط بعدی توسط تعاونی اعلام می شود.

پروژه علوم و فنون

  • حسین جعفری

شهرک چیتگر(امام رضا)

شهرک چیتگر که از آن به عنوان یکی از زیباترین و مدرن ترین شهرک های مسکونی کشور یاد می شود، جزو بزرگترین پروژه های در حال احداث در منطقه 22 تهران می باشد که در ضلع غربی دریاچه چیتگر واقع شده و توسط شرکت بنیان توسعه و عمران هادی(وابسته به بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی) در حال اجرا می باشد. در چشم‌انداز شهرک چیتگر، حدود ۵ پهنه دیده می‌شود که سه پهنه آن یعنی پهنهA و پهنه B و پهنه C  با 20 هزار واحد مسکونی در حال حاضر در دست احداث هستند.

معرفی پهنه B یا سروستان شهرک چیتگر

پهنه B یا همان سروستان به برج های پروانه ای معروف بوده و هر کدام از این برج ها دارای یک بال در جهت غرب و یک بال در جهت شرق می باشد. با توجه به طراحی متفاوت این بخش از شهرک چیتگر، نحوه اسقرار برج ها به گونه ای است که هر کدام از واحد ها دارای نورگیری کافی بوده و همچنین کمترین دید به دیگر واحد ها را دارارست. علاوه بر طراحی متفاوت و معماری مدرن این پهنه، که زیبایی بسیاری را برای این برج ها رقم زده، باید به استفاده از سازه های فلزی پیچ و مهره در اسکلت برج ها و همچنین بهره مندی از کناف در دیوار های آن اشاره کرد که سبب مقاومت در برابر زلزله و کاهش حداکثری وزن کل سازه شده است. پهنه B یا سروستان به لحاظ جایگیری در منطقه، موقعیت بسیار خوبی دارد به طوری که از یک سمت ویوی خوبی به شهربازی هزار و یک شهر و از سمت دیگر به پارک جنگلی چیتگر و باغ ملی گیاهشناسی ویوی جذابی دارد. ناگفته نماند که همه این مزایا به نوبه خود باعث بالاتر بودن قیمت ملک در این پهنه می شود.

خرید و فروش در پهنه B

خرید و فروش بصورت خرید آزاد و یا قدرالسهم های 33 و 63 متری می باشد که قابلیت انتخاب واحدها را داراست.

قدرالسهم های 33 و 63 متری:

در این نوع خرید مانند زیر باید متراژ انتخابی ترکیبی از دو عدد 63 و 33 باشد. 

واحد 100 متری: یک سهام 63 متری + یک سهام 33 متری 

واحد 120 متری: دو سهام 63 متری 

در این نوع خرید، شما قسطی پرداخت نمیکنید و تنها هزینه ساخت را که بسته به اولویت سهام خریداری شده قیمت های متفاوتی دارد را پرداخت می کنید. هر چه اولویت سهام دورتر باشد قیمت آن پایین تر خواهد شد. زمان تحویل هزینه پارکینگ و انباری و ضریب طبقات را بسته به اینکه کدام طبقه را انتخاب می کنید، پرداخت می کنید و واحد خود را تحویل می گیرید.

در این نوع خرید هزینه تمام شده برای واحدی که انتخاب می کنید، بسیار مقرون به صرفه می باشد لذا طرفدار بیشتری نیز دارد.

خرید آزاد:

در خرید آزاد، شما از برج هایی که پیشرفت کار بیشتری را دارند و تعاونی آنها را به عنوان فروش آزاد واگذار می کند، واحد خود را انتخاب می کنید و تعاونی نسبت به معیارهای از پیش تعیین شده(متراژ،طبقه،سمت،ویو)، قیمت واحد مربوطه را مشخص و جدول نحوه و زمانبندی پرداخت را اعلام می کند

پهنه B یا سروستان

  • حسین جعفری

موقعیت مکانی پروژه نخل

پروژه نخل یا شمیم رحمت 3 متعلق به هوافضای سپاه بوده و در بلوار کوهک در منطقه 22 شهرداری تهران در حال اجرا می باشد. 

مشخصات پروژه نخل

این پروژه 4 برج 25 طبقه را شامل می شود که دارای واحدهایی به متراژ 85 تا 150 متری بوده و در مجموع 900 واحد است که از زمان شروع فونداسیون یعنی مرداد ماه 98 ، به مدت 4 سال تعاونی پروژه را تحویل می دهد. این پروژه هم اکنون در مرحله گودبرداری می باشد. طراحی این مجموعه به گونه ای است که آپارتمان ها در چهار بال برج با طراحی منحصر بفرد و پلان داخلی متنوع از یک تا سه خواب برخوردار بوده و پاسخگوئی  طیف وسیع تری از متقاضیان می باشد

 هر واحد علاوه بر باکس پله و آسانسور اختصاصی خود در مواقع اضطراری به علت پیوستگی بال های ساختمان در طبقات اول تا سوم به 3 دستگاه باکس پله و 6 آسانسور و در طبقات دیگر از طریق حیاط خصوصی به 12 دستگاه آسانسور و 6 باکس پله دسترسی دارد،

به علت فرم ساختمان از اشراف مستقیم آپارتمان ها کاسته و محرمیت مورد نیاز تامین گردیده است، هر طبقه حیاط مسقف اختصاصی خود به ارتفاع 7 متر را دارا میباشد.

شرایط پرداخت پروژه نخل

تعاونی به هر عضو سپاه تعداد 10 سهم اختصاص داده است که هر سهم به میزان حدود 1 متر از واحد مسکونی می باشد.

واریزی اولیه هر 10 سهم 39 میلیون تومان است که جهت خریدارانی که قصد سرمایه گذاری در این پروژه را دارند مبلغی به عنوان حق امتیاز به این 39 میلیون افزوده می شود. هر سهم ماهیانه 100 هزار تومان اقساط دارد.

لازم به ذکر است شرایط فوق، طبق اعلام اولیه تعاونی می باشد و هر گونه تغییرات احتمالی بعدی تنها به اعلام و ابلاغ رسمی تعاونی مذکور، قابل انجام می شود.

  • حسین جعفری

معرفی پروژه باران

پروژه باران متعلق به تعاونی مسکن هلیکوپتر سازی (پنها) بوده و در منطقه 22 تهران، شهرک راه آهن، بین میدان موج و میدان ساحل، نبش میلاد 2 قرار دارد. این پروژه در زمینی به وسعت 3042 مترمربع و زیربنای 31300 مترمربع در حال اجرا می باشد.

مشخصات پروژه باران

این مجموعه یک برج 26 طبقه (5 طبقه منفی و تجاری و لابی+21 طبقه مسکونی) را شامل می شود که در هر طبقه از آن 8 واحد و در مجموع 168 واحد 92 ، 98 ، 102 ، 145 و 150 متری تعریف شده است. موقعیت مکانی مناسب و نزدیک بودن این پروژه به دریاچه چیتگر موجب شده تا واحد ها دید مناسبی به دریاچه و ابشار تهران داشته باشند.

امکانات پروژه باران

  • استخر و سونا و جکوزی
  • فضای بازی کودکان
  • سالن چندمنظوره
  • موتورخانه مرکزی
  • اسکلت فلزی پیچ و مهره
  • سقف عرشه فولادی
  • لابی مجلل به ارتفاع 6 متر
  • کابینت و نقاشی
  • بام سبز مشرف به دریاچه چیتگر و ...
  • قابلیت تبدیل به واحدهای دوبلکس در طبقات 18 تا 21

پروژه باران

  • حسین جعفری

برج های پارلمان مجلس

این برج شخصی ساز که متعلق به نمایندگان مجلس دوره ششم شورای اسلامی می باشد، در بلوار طبیعت منطقه 22 و در مجاورت مجتمع تجاری ایران مال(بزرگترین مرکز تجاری خاورمیانه) واقع شده است، که شرایط ایده آلی برای سکونت در این مجموعه می باشد. 

مشخصات و امکانات برج های پارلمان مجلس

این برج که دارای سازه ای ضد زلزله می باشد، از بهترین متریال و طراحی زیبا برخوردار بوده و به عنوان برجی بسیار لوکس و مدرن شناخته می شود. این مجموعه 3 بلوک دوقلو و مجزا را شامل می شود. هر کدام از برج ها که به صورت دوقلو می باشند از 9 و 16 طبقه تشکیل شده که این روال در هر 3 بلوک دیده می شود. در طبقات اول تا دوازدهم برج های پارلمان شاهد 4 واحد 130 تا 140 متری و در طبقات بالاتر با افزایش متراژ واحدها، شاهد 2 واحد 270 متری هستیم. این واحد ها بسته به متراژ آن از 2 تا 4 اتاق خواب برخوردارند. واحدهای طبقات 15 این مجموعه به لحاظ طراحی و امکانات بسیار لوکس و ایدا آل می باشند. این مجموعه از امکانتاتی به شرح زیر برخوردار است:

  • لابی شیک و مجلل
  • سالن اجتماعات با ظرفیت ۲۵۰ نفر مجهز به آشپزخانه، رختکن و سرویس بهداشتی
  • سرمایش و گرمایش مرکزی
  • سیستم اطفای حریق
  • شوتینگ زباله
  • دوربین مدار بسته

نحوه خرید و پرداخت 

طبقه و جهت واحد های این مجموعه که دارای دو نوع کیفیتی می باشد(ایرانی درجه یک و فرانسوی درجه یک) در زمان خرید مشخص بوده و نحوه پرداخت آن به قرار زیر است:

  • 90 درصد نقد
  • 80 درصد نقد (تحویل تا آخر سال)
  • مابقی اقساط تا زمان تحویل

برج های پارلمان مجلس

  • حسین جعفری

موقعیت مکانی برج الماس شهرک چیتگر

این پروژه در منطقه 22 شهرداری تهران، شهرک گلستان، غرب دریاچه خلیج فارس، شهرک چیتگر، پهنه B (سروستان) قرار داشته و توسط تعاونی مسکن ایثارگران مربوط به حفاظت ارتش در حال اجرا می باشد. موقعیت برج در ضلع جنوبی به اتوبان شهید خرازی (شهید همت) و در ضلع غربی به دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) و در کنار بزرگترین پاساژ خاورمیانه (ایران مال) و همچنین بزرگترین شهر بازی خاورمیانه (هزار و یک شهر) واقع شده است.

مشخصات پروژه حفاظت ارتش چیتگر

برج الماس چیتگر در قالب یک برج 40 طبقه پروانه ای شکل در مرحله نازک کاری و نما با واحدهای طبقه و جهت مشخص در متراژ 90 متر به بالا (در مجموع 434 واحد) با تحویل 1400 در حال ساخت می باشد. 

برج الماس در پهنه سروستان شهرک چیتگر تنها پروژه ایست که به صورت متراژ، طبقه و جهت مشخص به اعضا واگذار گردیده است و در کل شهرک چیتگر نیز تنها برجی است که نمایی متفاوت از بقیه داشته و شیشه ای کار شده است. از نظر کیفیت طراحی و ساخت می توان گفت برج الماس یکی از متفاوت ترین و مرغوب ترین پروژه های در حال ساخت می باشد که اگر چه از نظر قیمتی برای خریدار، آورده ی اولیه بیشتری نسبت به مابقی پروژه های شهرک چیتگر نیاز دارد اما به همان میزان ارزش افزوده ی بیشتری را نصیب خریداران و سرمایه گذاران می نماید. 

امکانات برج الماس شهرک چیتگر

پارکینگ و انباری، سازه فلزی، دیوارهای داخلی تماما کناف، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، نمای شیشه ای

نحوه خرید و فروش

واحدهای پروژه الماس به صورت طبقه و واحد مشخص و تسویه درجا خرید و فروش می شوند و تمامی واحدها دارای دفترچه مالکیت بوده و در دفتر تعاونی به صورت قطعی قابل نقل و انتقال می باشند.

قیمت واحدها نیز بسته به طبقه، جهت و مرغوبیت آنها متفاوت و قابل استعلام می باشد. 

پروژه الماس

  • حسین جعفری

برج خلبانان هما پارسه

برج هما پارسه که توسط تعاونی مسکن خلبانان و مهندسی پرواز هما اجرا و ساخته شده از جمله پروژه هایی در منطقه 22 است که باید جدی تر به آن فکر کرد و از دید سرمایه گذاری میان مدت، آینده درخشانی در انتظار این پروژه و اعضای آن است. 

موقعیت مکانی و مشخصات پروژه هما پارسه

منطقه 22 تهران، شهرک گلستان، شمال بزرگراه خرازی (امتداد همت غرب)، برج هما پارسه

پروژه 500 واحدی هما در قالب 4 برج 30 طبقه (5 طبقه منفی+1 طبقه لابی+ 24 طبقه مسکونی) در مرحله فونداسیون بوده و با تحویل 4 ساله از سال 97 آغاز به کار نموده است. متراژ واحد های این برج به ترتیب 130، 160 و 180 متر میباشد که با در نظر گرفتن اینکه برج هما در ارتفاعات قراردارد دارای ویوی ابدی به سمت دریاچه و ایران مال و هم به سمت کوهستان خواهد بود
این پروژه از امکاناتی به شرح زیر برخوردار است:

پارکینگ، انباری، لابی مجلل و لابی من 24 ساعته، هلی پد، سالن اجتماعات و مراسم، سالن ورزشی، فضای بازی کودکان

روال خرید و فروش و نقل و انتقال تعاونی مسکن خلبانان هما

واحدهای مسکونی پروژه هما به صورت واریزی و امتیاز خرید و فروش می شوند و تمامی واحدها دارای دفترچه مالکیت بوده و در دفتر تعاونی مسکن هما قابل نقل و انتقال و واگذاری به صورت قطعی می باشند. 
قرارداد ساخت پروژه هماپارسه برای اعضای اولیه متری 4.5 میلیون تومان به صورت علی الحساب توسط تعاونی برآورد و اعلام شده است. اقساط دوره ای پروژه به صورت هر سه ماه یکبار 15 میلیون تومان می باشد که شروع اقساط پس از واریزی اولیه اعضا تا تیرماه 98 (مبلغ 92 میلیون تومان) می باشد. 

پروژه هما پارسه

  • حسین جعفری

پروژه زیتون 2

پروژه تجاری مسکونی زیتون 2 بلوار کوهک متلعق به تعاونی مسکن شمیم رحمت (هوافضای سپاه) در منطقه 22 شهر تهران است که بر بلوار اصلی کوهک نبش نسیم بیستم واقع شده است که تعاونی برج را بصورت سهامی به اعضای خود واگذار گردیده است . هر1 سهم در این پروژه برابر با 1 متر مسکونی و 18 سانتیمتر سهم تجاری میباشد. از جمله پروژه های اجرا شده توسط این تعاونی می توان به پروژه ترنج، زیتون 1 و پروژه نخل(در حال ساخت) اشاره کرد.
برای خرید و سرمایه گذاری در پروژه فاز2 شمیم رحمت میتوان 1 سهم تا مقدار دلخواه خریداری کرد .
لازم به ذکر است تمامی سهام های فاز2 شمیم رحمت تسویه بوده و اقساط برای پرداخت ندارد.

مشخصات پروژه زیتون 2

این پروژه شامل 22 طبقه مسکونی و 2 طبقه تجاری می باشد که در مجموع 220 واحد مسکونی و 71 واحد تجاری را شامل می شود. واحد های مسکونی این مجموعه از 107 تا 230 متر متغیر می باشد.

مساحت زمین پروژه:۶۷۰۰ متر مربع
مساحت زیر بنای مسکونی : ۳۵۰۰ متر مربع
مساحت زیر بنای مفید تجاری: ۶۰۰۰ متر مربع در دو طبقه با ارتفاع ۴ متر دارای پله برقی و دو لاین آسانسور

این پروژه از امکاناتی به شرح زیر برخوردار می باشد:

  • ۱۲۰۰ متر لابی مجلل با ارتفاع ۴ متر
  • شش لاین آسانسور
  • شوتینگ زباله
  •  سالن ورزش
  • سالن اجتماعات
  • روف گاردن

پروژه زیتون 2

  • حسین جعفری

شهرک چیتگر یا شهرک امام رضا

شهرک چیتگر یا شهرک امام رضا

شرکت بنیان توسعه و عمران هادی چند سالی می‌شود که پروژه‌ای بزرگ را به عهده گرفته است. ساخت شهرک چیتگر؛ بزرگ‌ترین و لاکچری‌ترین شهرک منطقه 22 به لحاظ کیفیت ساخت برج‌ها و آپارتمان‌های این شهرک وضعیت فوق ایده‌آلی دارند. در چشم‌انداز شهرک چیتگر، حدود ۵ پهنه دیده می‌شود که سه پهنه آن یعنی A،B و C در حال حاضر در دست احداث هستند. آنطور که به نظر می‌رسد، صاحب خانه شدن در این شهرک، می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

پهنه A

در جنوب شرقی شهرک، نزدیک به اتوبان حکیم پهنه A یا بوستان ساخته شده است. فاصله این پهنه تا دریاچه هزار و صد متر گزارش شده است. در سند توسعه این پهنه، ۲۱ برج باید ساخته شود که در حال حاضر بسیاری از آن‌ها به اتمام رسیده‌اند. برج‌های پامچال و ارکیده، از معروف‌ترین برج‌های ساخته شده در این پهنه محسوب می‌شوند.

پهنه B

پهنه B یا سروستان، برخلاف پهنه A در شمالی‌ترین بخش شهرک قرار دارد. این قسمت از شهرک چیتگر که به برج های پروانه ای معروف است با توجه به امکانات رفاهی تعریف شده در نزدیکی آن مانند پروژه‌های هزار و یک شب و چهارباغ، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور به پرطرفدارترین بخش شهرک چیتگر تبدیل شود.

پهنه C

پهنه C یا نارنجستان، به نوعی خانه‌های تعاونی برای کارمندان نیروی دریایی، زمینی و هوایی است. آپارتمان‌های این قسمت از شهرک چیتگر، آنطور که گفته‌اند بعد از سال 1400 تحویل داده می شود.

دسترسی های شهرک امام رضا

شهرک چیتگر در جنوب بزرگراه شهید خرازی (همت غرب) و در نزدیکی دامنه رشته کوه البرز واقع شده است.

همجواری با بزرگراه های حکیم و همت به عنوان دو شریان اصلی تهران، دسترسی آسان و روان از نقاط مختلف تهران به این شهرک را ممکن کرده است.

دو بزرگراه آزادگان و تهران- کرج نیز در نزدیکی شهرک چیتگر باعث شده است تا دسترسی شهروندان عزیز به فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی و کرج به راحتی و با سهولت انجام شود.

نزدیکی ایستگاه مترو ایران خودرو از خط مترو تهران-کرج به آن و وجود ۵ پایانه حمل و نقل درون شهری در منطقه ۲۲ از دیگر امکانات این منطقه جهت عبور و مرور شهروندان از شهرک چیتگر به دیگر نقاط تهران و بالعکس محسوب می شوند.

  • حسین جعفری

پروژه آبشار

معرفی پروژه آبشار

پروژه متعلق به شرکت سرمایه گذاری مسکن بوده که یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت های سازنده مسکن در کشور بوده و وابسته به بانک مسکن می باشد. این پروژه در منطقه 22 شهرداری تهران و ضلع شمالی اتوبان شهید خرازی و در شمال دریاچه شهدای خلیج فارس و در زمینی به مساحت حدود 26000 مترمربع در حال احداث می باشد. پروژه آبشار یکی از معتبرترین و از لحاظ موقعیت مکانی پرمتقاضی ترین پروژه های منطقه 22 است که از میان پروژه هایی که در شمال بزرگراه خرازی واقع شده اند برج های این پروژه به دلیل تعدد واحدهای مسکونی، شهرک آبشار نام گرفته که ورودی اصلی آن درست در ضلع جنوبی میدان خرم آباد واقع شده است که با راه اندازی این شهرک، با قرارگیری مرکز تجاری تفریحی رزمال و همچنین بیمارستان تخصصی تریتا در جنوب این شهرک و افتتاح شهرک آبشار در نیمه دوم سال 98، بدون تردید شهرک آبشار در شمال همت مرکزیت خاصی خواهد یافت که باعث رشد واحدهای مسکونی آن خواهد شد

لازم به ذکر است در صورتی که پروژه در زمان مقرر توسط سازنده تحویل نگردد به ازای مدت زمان دیرکرد معادل سود بانکی به خریدار خسارت پرداخت خواهد گردید.

این پروژه شامل 5 برج 21 طبقه از مجموع 11 بلوک بوده است که زیر بنای کل این برج ها حدود 124,000 مترمربع می باشد. برج ها شامل 17 طبقه مسکونی3 طبقه زیر زمین و یک طبقه همکف می باشد. تعداد واحدهای در دست ساخت در این 5 برج 731 واحد دو و سه خوابه، با زیر بنای مفید حدود 106 متر می باشد.

امکانات پروژه آبشار 

  • استخر سونا جکوزی 
  • سالن ورزشی
  • سالن اجتماعات
  • لابی و مشاعات بسیار شیک
  • لابی من 24 ساعته 
  • 750 متر تجاری برای نیاز های ساکنین 

دسترسی های پروژه مسکونی آبشار

پروژه آبشار به واسطه نزدیکی به مجموعه تفریحی آبشار تهران و اتوبان همت، دارای دسترسی بسیار خوبی بوده و به دلیل قرار گرفتن در شمال اتوبان همت دسترسی مناسبی به مراکز درمانی از جمله بیمارستان تریتا و بیمارستان پروفسور سمیعی داشته و همچنین دسترسی بسیار خوبی به مراکز خرید منطقه 22 از جمله رز مال و ایران مال دارد.

  • حسین جعفری