املاک منطقه 22 تهران چیتگر

املاک چیتگر،سایت املاک چیتگر،گروه مشاورین مسکن صدف-خرید و فروش و پیش فروش اپارتمان در تهران 44712668

املاک منطقه 22 تهران چیتگر

املاک چیتگر،سایت املاک چیتگر،گروه مشاورین مسکن صدف-خرید و فروش و پیش فروش اپارتمان در تهران 44712668

املاک منطقه 22 تهران چیتگر

املاک منطقه 22 تهران چیتگر
1-پیش فروش اپارتمان در شهرک گلستان و منطقه 22 تهران چیتگر ( سرمایه گذاری در منطقه 22 چیتگر)
2-رهن و اجاره در منطقه 22 تهران چیتگر
3-خرید و فروش اپارتمان و خانه در شهرک گلستان و منطقه 22 تهران چیتگر
4-خرید و فروش و مشارکت در ساخت زمین های هکتاری ( بزرگ ) و قطعات 200 متر به بالا در شهرک گلستان
جهت اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما تماس بگیرید
44742849
44712668

اصطلاح اکازیون برای چه املاکی بکار برده می‌شود؟

چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷ ب.ظ

معنای کلمه اکازیون

اگر تاکنون در جستجوی مسکن به مشاورین املاک مراجعه کرده باشید و یا در معاملات ملکی حضور داشته اید احتمالا با واژه اکازیون آشنایی دارید. چرا که مشاورین املاک برای معرفی برخی از املاک از کلمه اکازیون استفاده کرده و به این وسیله خاص بودن آن ملک را به شما گوشزد می کنند.

واژه اکازیون در اطلاح برای املاکی به کار برده می شود که در مقایسه با موارد مشابه دارای شرایط خاص و متفاوتی هستند که می تواند برای خریدار جذاب و حائز اهمیت باشد. پس بطور کلی اگر کلمه اکازیون را در معاملات و یا جستجوهای ملکی شنیدید به دنبال آن شرایطی را برای شما معرفی خواهد کرد که آن ملک را متفاوت و دارای شرایطی خاص کرده است که در ادامه به بررسی و توضیح آن خواهیم پرداخت.

اصطلاح اکازیون برای چه املاکی بکار برده می‌شود؟

اکازیون در لغت یعنی "دارای شرایط خاص و ویژه" و به عبارتی می توان اینگونه بیان کرد که ملک مورد نظر در برخی از موارد زیر، دارای شرایطی خاص و مطلوب است که برای خریدار می تواند بسیار جذاب و مناسب باشد. از جمله این موارد که معمولا در املاک اکازیون شاهد آنها هستیم می توان موارد زیر را ذکر کرد.

 

اصطلاح اکازیون برای چه املاکی بکار برده می‌شود؟

 

قیمت ملک

یکی از جذاب ترین مواردی که می تواند خریداران را مجاب کند تا در مورد ملکی بیشتر تمایل به خرید نشان دهند قیمت آن ملک است. در املاک اکازیون قیمت پایین یکی از مواردی است که می تواند عنوان شود و از طرف خریدار نیز بازخورد مناسبی دریافت کند. چرا که یکی از اصلی ترین معیارهای افراد در زمان خرید ملک قیمت آن بوده و در صورت پایین بودن آن می تواند تاثیر زیادی در انجام معامله داشته باشد. در مجموع زمانی که ملکی با قیمت 20-35 درصد پاین تر از موارد مشابه ارائهه شود آن ملک را می توان اکازیون دانست.

میزان قدرالسهم ملک

قدرالسهم ملک به سهم هر واحد آپارتمان از زمینی که روی آن بنا شده است گفته می شود و عبارتی است که برای آپارتمان ها مفهوم پیدا کرده است. برای این مفهوم می توان اینگونه بیان کرد که هر چه قدرالسهم واحد مورد نظر بیشتر باشد آن واحد سهم بیشتری از زمین مربوطه می برد لذا از ارزش بالاتری برخوردار است. در املاک اکازیون این مورد می تواند یکی از بهترین ویژگی های ملک به شمار رود. چرا که ملک مورد نظر در زمان فروش شرایط بهتری داشته و در زمان خرید به سبب سهم بالایی که از زمین دارد سرمایه گذاری مناسبی برای افراد محسوب می شود.

مشاعات ساختمان

بخش هایی از ساختمان و امکانات آن را که بصورت مشترک بوده و تمامی مالکین و ساکنین ساختمان در استفاده از آن مجاز می باشند و به عبارتی در انحصار فرد خاصی نمی باشد را مشاعات ساختمان گفته و شامل مواردی از جمله لابی ساختمان، آسانسور، راهروها، پشت بام و ... می شود. این امکانات و مشاعات ساختمان در املاک اکازیون دارای کیفیت و شرایط مطلوبی بوده و در نتیجه برای خریداران می تواند اغوا کننده باشد. لذا در صورتی که ساختمانی دارای لابی شیک و مجلل، استخر،سونا و جکوزی، سالن ورزشی و .... باشد ملک مربوطه را می توان اکازیون دانست.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت املاک را می توان در موارد متعددی بررسی، و به عنوان مزیتی خاص برای ملک عنوان کرد. از جمله این موارد که جزو معیارهای افراد در زمان خرید به شمار می رود می توان نقشه ساختمان را نام برد. بسیاری از افراد در زمان خرید توجه بسیاری به خوش نقشه بودن ساختمان و معماری آن دارند که در صورت خوش نقشه بودن ملک می توان آن را به عنوان ملکی اکازیون عنوان کرد. علاوه بر خوش نقشه بودن و معماری ساختمان می توان چشم انداز ساختمان، مصالح مرغوب و با کیفیت و تقسیم بندی مناسب فضاها را نیز برای کیفیت ساخت عنوان کرد.

 

کیفیت ساخت

 

شرایط مربوط به محله

برای این مورد که بطور غیر مستقیم از اهمیت بالایی برخوردار است می توان می توان به فرهنک ساکنین محله، تراکم جمعیتی، دسترسی های محلی، آب و هوای منطقه، مراکز رفاهی و تفریحی و پاکیزگی محل اشاره کرد. چرا که تمامی موارد ذکر شده بطور غیر مستقیم بر کیفیت زندگی افراد و رضایت آنها تاثیر گذار بوده و می تواند به عنوان یکی از معیارهای اکازیون بودن ملک عنوان شود.

شرایط پرداخت

یکی از شایع ترین مواردی که برای این بخش می توان نام برد وام هایی با سود پایین می باشد که می تواند در زمان خرید ملک به خریدار واگذار شده و پرداخت آسانتری را برای وی رقم زند. علاوه بر این تعویض ملک با ماشین، ویلا و ... را نیز می توان نام برد

همسایگان و دیگر ساکنین ساختمان

به سبب افزایش زندگی آپارتمانی و اشتراک افراد در برخی بخش های زندگی بررسی شرایط مربوط به دیگر ساکنین و وضعیت زندگی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورت فرهنگ و وضعیت مالی مشابه احتمال برخورد ها کمتر بوده و آرامش بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

لذا در زمان خرید این ویژگی ساختمان نیز می تواند به عنوان یکی از معیار های اکازیون بودن ملک عنوان شود.

 

همسایگان و دیگر ساکنین ساختمان

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • ۳۸۶ نمایش
  • حسین جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی